Komiks reklamowy, który ukazywał się dodatku do Gazety Wyborczej „Komiksowo” w roku 2000 na zlecenie firmy Ovita Nutricia. Krótkie historie, których bohaterem był słoń Twisti, reklamował on napój o takiej samej nazwie, a wspomagała go redaktorka pod postacią mrówki Franciszki. Akcja zatoczyła szersze kręgi, ponieważ oprócz komiksu ukazała się kolorowanka ze słoniem Twisti oraz płyta CD z reklamą produktów i piosenką.

Wszystko szło dobrze do czasu, ale nikt nie lubi, jak narzuca mu się swoje pomysły. Zwłaszcza, gdy robią to ludzie którzy na sztuce komiksowej się nie znają. Jak wspomina sam autor w wywiadzie udzielonym dla Gazety Wyborczej „Ostatnio zadzwonił do mnie jakiś facet i mi tłumaczył, jak mam coś narysować. Jaka ma być dziewczynka, w jakim łóżeczku, jakiego koloru mają być kotary i jaki księżyc za oknem. To znanie się na wszystkim zaczęło się po transformacji. Ludzie, którzy mieli pieniądze zaczęli decydować. Okazało się, że dyrektorzy i prezesi najlepiej znają się na grafice i projektowaniu.” W przypadku słonia Twisti liczył się wyłącznie nacisk na reklamę, na co artysta przystać nie mógł. Tadeusz wykonał ostatnią planszę i zakończył współpracę z redakcją. Pojawia się pytanie czy warto te historie zebrać do kupy i opublikować w formie komiksu. Moim zdaniem warto, może w jakimś zbiorze opowieści tylko dla najmłodszych.

  • dodatek do Gazety Wyborczej „Komiksowo” – 2000
  • „Przygody twistującego słonia Twisti/Robin WscHód” – seria „Zeszyty Baranowskiego – zeszyt trzeci” – nakładem autora 2008
  • Płyta CD z reklamą produktu „Twisti, na rozkręcenie dnia!”